czwartek, 7 marca 2013

Przygotowanie domu na przyjście dziecka

Z drobnym jednodniowym opóźnieniem - zaczynamy od dziś cotygodniowe spotkania w których omówię pokrótce listę rzeczy które przydadzą się w domu, w którym niebawem pojawi się "mały lokator".

Musicie wybaczyć mi spóźnienie, ale to wszystko wina wczorajszej, długo oczekiwanej wiosny;) Spacer na świeżym powietrzu oraz duża dawka słońca tak na mnie podziałały, że wieczorem -oszołomiona świeżym powietrzem- padłam razem z Julkiem:) Dziś jestem już gotowa do pracy!

Kiedy dowiadujemy się, że niebawem (czyli za całe 9 miesięcy) przyjdzie na świat nasze dziecko zaczynamy/ bądź jeszcze nie, zastawiać się co będzie potrzebne w domu na przyjście naszego "młodego człowieka".
Napisałam 'bądź jeszcze nie', ponieważ z doświadczenia wiem, że przy pierwszym dziecku świadomość tego co nas czeka dotyka dopiero po kilku miesiącach 'błogosławionego stanu'. Wcześniej, o ile nie towarzyszą nam ciążowe dolegliwości (zawroty głowy, nudności, wymioty), żyjemy normalnie wyczekując dnia kiedy pojawi się nam nasz 'ciążowy brzuszek';) Ja byłam tą szczęściarą, której ciąża dodała 'mega powera', chciało mi się żyć, działać, spełniać zawodowo. Jedynie przez pierwsze 1,5-2 mc rano miałam mdłości, które przechodziły po kilku godzinach, a całkowicie minęły w 3 mc;)
Wracając do tematu jedni ulegają przesądom, że za wcześnie nie wolno nic kupować (osobiście nie wierzę takie rzeczy, no może jedynie 'nie za wcześnie' zanim nie poznam płci dziecka, żeby chłopiec nie miał np. różowego wózka;) , to wtedy się zgadzam), inni kupują wszystko od razu czasem może za dużo.

Jak dokonać właściwych zakupów?

Należy zrobić sobie listę wg pewnych kategorii. Na przykład rzeczy niezbędne, rzeczy dodatkowe, bądź podzielić wiekowo np noworodek i niemowlę itp. Doradzam aby nie poddawać się szaleństwu chwili, a rozsądnie dokonać i podziału i wyboru rzeczy. Dobrze, żeby były one dobrej jakości, funkcjonalne i np miały gwarancję.
Następny krok to obejrzenie wybranych przez siebie produktów, najlepiej jest porównać kilka marek i wybrać dla sobie najlepszą. Ostatni etap to zakup - tutaj doradzam poszukanie w Internecie jakie ceny mają wybrane przez Was rzeczy. Jest wiele sklepów internetowych, które oferują gwarancję i dają o wiele lepszą cenę niż np. sklepy z asortymentem dziecięcym w Lublinie.

Za tydzień będzie wszystko o wózkach dla dzieci. Podpowiem,między innymi, jakie cechy powinny posiadać, abyśmy byli w pełni w nich zadowoleni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz